Sunday, August 27, 2023

Σχέδιο μαθήματος για την πρώτη μέρα στο Nηπιαγωγείο.


Ακολουθεί μια ενδεικτική διδακτική πρόταση για την πρώτη ημέρα με τους μαθητές σας στο νηπιαγωγείο.


Στόχοι:
Να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους και με τον δάσκαλο
Να εξερευνήσουν την τάξη και το χώρο του νηπιαγωγείου
Να περάσουν καλά και να φύγουν χαρούμενα

Υλικά:Μουσική, Νόστιμα σνακ (ή δωράκια καλωσορίσματος), Φύλλα χαρτιού και χρώματα

Ενδεικτική ροή μαθήματος:

Καλωσόρισμα και παρουσίαση του εαυτού μας

Ο/Η εκπαιδευτικός καλωσορίζει τα παιδιά και τους συστήνεται. Στη συνέχεια, κάθε παιδί παρουσιάζεται ονομαστικά και λέει κάτι για τον εαυτό του, όπως το αγαπημένο του ζώο, το αγαπημένο του φαγητό ή το αγαπημένο του παιχνίδι.

Παιχνίδια γνωριμίας

Ο/Η εκπαιδευτικός διοργανώνει διάφορα παιχνίδια γνωριμίας, όπως:


- Το παιχνίδι της μπάλας:
 Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και ο δάσκαλος πετάει τη μπάλα σε ένα παιδί. Το παιδί που πιάνει τη μπάλα λέει το όνομά του και ένα γεγονός για τον εαυτό του. 
- Το παιχνίδι του χαιρετισμού:
Τα παιδιά σχηματίζουν μια ουρά και ο/η εκπαιδευτικός τους λέει να χαιρετίσουν το παιδί που είναι μπροστά τους με ένα διαφορετικό τρόπο κάθε φορά. Για παράδειγμα, μπορούν να χαιρετήσουν με ένα χαμόγελο, με μια χειραψία, κουνώντας το πόδι, με ένα αγκαλιάσμα ή με μια στροφή. 
- Το παιχνίδι της ομάδας:
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και παίζουν διάφορα παιχνίδια συνεργασίας, όπως το "Πάμε όλοι μαζί" ή το "Ποιος θα φτάσει πρώτος στο τέρμα".


Εξερεύνηση της τάξης και του χώρου του νηπιαγωγείου

Ο/Η  εκπαιδευτικός κάνει μια ξενάγηση στην τάξη και στο χώρο του νηπιαγωγείου, δείχνοντας στα παιδιά τους διάφορους χώρους και τις γωνιές/ θεματικές περιοχές και άλλους χώρους του σχολείου τους. Για παράδειγμα, μπορεί να τους δείξει την τουαλέτα, το γραφείο των δασκάλων, την αιθουσα του ολοημέρου αν υπάρχει ξεχωριστή και την αυλή. Εαν έχει ηδη προηγηθεί προετοιμασία απο τον εκπαιδευτικό, μπορεί σε κάθε περιοχή να περιγράφει τα άτομα που μπορούν να παίζουν ανα γωνιά/περιοχή και κάποιους γενικούς κανόνες (πχ εδω μονο ζωγραφική κλπ)

Δραστηριότητα καλλιτεχνικής έκφρασης


Τα παιδιά συμμετέχουν σε μια δραστηριότητα καλλιτεχνικής έκφρασης, όπως το ζωγραφίζω το όνειρό μου για το νηπιαγωγείο (πως φαντάζομαι οτι θα είναι το νηπιαγωγείο/ πως περιμένω να ειναι κλπ)




Διασκεδαστικό κλείσιμο της ημέρας


Ο/Η εκπαιδευτικός διαβάζει στα παιδιά ένα παραμύθι ή τραγουδά μαζί τους ένα τραγούδι. Προτείνεται να τους μάθετε ένα μουσικοκινητικό και διασκεδαστικό τραγουδοπαίχνιδο που θα φέρει χαμόγελα στα πρόσωπά τους (ενδεικτικά τα πέντε μαϊμουδακια, επιλέξτε ομως ότι σας αρεσει περισσότερο)... Στη συνέχεια, προσφέρετε στα παιδιά τα σνακ/δωράκια τους πριν φυγουν. Καλό θα ήταν να γίνει μια ανασκόπηση στο τελος της ημέρας οπου θα ρωτησετε τα παιδιά τι τους άρεσε και με τι θα ήθελαν να παίξουν περισσότερο την επομενη ημερα.

Εναλλακτικές προτάσεις:
Εκτός από τα παιχνίδια γνωριμίας που αναφέρθηκαν παραπάνω, ο εκπαιδευτικός μπορεί να διοργανώσει και άλλα παιχνίδια, όπως το παιχνίδι της σφαίρας, το παιχνίδι του ονόματος ή το παιχνίδι με τα χρώματα.
Αντί για μια ξενάγηση στην τάξη και στο χώρο του νηπιαγωγείου, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τα παιδιά να φτιάξουν ένα χάρτη της τάξης ή του χώρου του νηπιαγωγείου - προτείνεται σε ομάδες παιδιών που γνωρίζουμε ήδη.
Για το διασκεδαστικό κλείσιμο της ημέρας, ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί να διοργανώσει μια γιορτή με τραγούδια, χορούς και παιχνίδια.

Φυσικά, το σχέδιο μαθήματος μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του δασκάλου και των παιδιών.

No comments:

Post a Comment

Δείτε ακόμα

Κανόνες που θα πεις κι ένα τραγούδι!

 Πόσο όμορφο να τραγουδάς με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, πόσα πράγματα γίνονται ευκολότερα εαν τα κάνεις τραγουδάκι! Έτσι λοιπόν για φέτος, θ...

Δημοφιλή