Η θέσπιση κανόνων στο νηπιαγωγείο είναι ένα σημαντικό μέρος της διαχείρισης της τάξης και της προαγωγής ενός θετικού και ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά. Εδώ είναι μια πρόταση διδασκαλίας για τη θέσπιση κανόνων στο νηπιαγωγείο:
Θέμα: Ανακαλύπτοντας τους Κανόνες της Τάξης
Στόχοι:
- Να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία των κανόνων για το ασφαλές και συνεργατικό περιβάλλον.
- Να συμμετάσχουν στη διαδικασία θέσπισης κανόνων, αναπτύσσοντας τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων.
- Να εκφράσουν τις απόψεις τους και να επιδείξουν σεβασμό προς τις απόψεις των άλλων.
- Να συμμετάσχουν στη διαδικασία θέσπισης κανόνων, αναπτύσσοντας τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων.
- Να εκφράσουν τις απόψεις τους και να επιδείξουν σεβασμό προς τις απόψεις των άλλων.
Ενδεικτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Παραμύθι: "Στην τάξη αυτή είμαστε μια Οικογένεια. [Our Class us a family (Olsen, Shannon,
Sonke, Sandie]. ]"
To παραμύθι αυτό λειτουργεί πολύ βοηθητικά ως αφόρμηση.
Παρακολουθήστε το βίντεο, περάστε σε επεξεργασία του.....Ξεκινήστε με μια σύντομη συζήτηση για
τον λόγο που έχουμε κανόνες στη ζωή μας. Παραδείγματα μπορεί να είναι οι κανόνες στο σπίτι, στο
πάρκο ή σε άλλες καταστάσεις.
* Εναλλακτικά μπορούμε με άλλο παραμύθι, με κουκλοθέατρο, με την κούκλα της τάξης να
ξεκινήσουμε τη δραστηριότητα.
Δημιουργική Δραστηριότητα "Φτιάχνοντας τους Κανόνες μας": ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ
Διαμορφώστε μια συζήτηση και καταγράψτε τις προτάσεις των παιδιών. Ζητήστε από τα παιδιά να
σκεφτούν και να προτείνουν κάποιους κανόνες που θα ήθελαν να ισχύουν στην τάξη σας. Σε κάθε
πρότασή τους να ζητάτε διευκρινήσεις (Παράδειγμα: γιατί να μην τρέχουμε μέσα στην τάξη μας, τί
μπορεί να συμβεί αν τρέχουμε;)
Παρακινήστε τα να σκεφτούν τι είναι σημαντικό για την ασφάλεια, το σεβασμό και την καλή
συμπεριφορά. Μπορείτε να καθοδηγήσετε τις σκέψεις τους αναφέροντας εσείς μερικές ιδέες
(Παράδειγμα: Στην αυλή θα έχουμε κανόνες; τι πρέπει να προσέχουμε εκεί; μπορούμε να....;)
Συζήτηση και Κοινή Απόφαση: Συζητήστε με τα παιδιά για τα κοινά στοιχεία που προέκυψαν από
τους κανόνες που πρότειναν. Συνοψίστε αυτά τα στοιχεία για να δημιουργήσετε μια μικρή λίστα με
τους κοινούς κανόνες της τάξης. Προσέχουμε να διατυπώσουμε με θετικό τρόπο τους κανόνες μας.
Παράδειγμα: δε λέμε "δε χτυπάμε" τους φίλους μας, αλλα "φερόμαστε ευγενικά στους άλλους".
Διατυπώστε μαζί με τα παιδιά τους κανόνες με τρόπο σύντομο και κατανοητό. Για παράδειγμα στο
παραπάνω παράδειγμα: φερόμαστε ευγενικά στους άλλους" επεξηγούμε τι σημαίνει φέρομαι
ευγενικά και τι όχι. Μπορείτε να κάνετε διευκρινηστικές ερωτήσεις για να δείτε εάν έχουν καταφέρει
να συνοψίσουν στο νου τους τις επιθυμητές κ μη επιθυμητες συμπεριφορές, εστιάστε στο
συναίσθημα που βγάζει η κάθε συμπεριφορά. (νιώθω χαρούμενος όταν μου μιλάς ευγενικά, νιώθω
λυπημένος όταν με σπρώχεις κλπ)
Καλλιτεχνική Δραστηριότητα "Φτιάχνοντας τον Κανόνα μας"
Ζητήστε από κάθε παιδί να ζωγραφίσει έναν κανόνα από την κοινή λίστα. Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση των κανόνων και να ενθαρρύνει την έκφραση της δημιουργικότητας.
Δώστε στα παιδιά συγκεκριμένο μέγεθος χαρτιού και ζητήστε τους να αποτυπώσουν όπως μπορούν
τον κάθε κανόνα.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ μοιράστε τους έτοιμες εικόνες επιθυμητής/μη επιθυμητής συμπεριφοράς και
ζητήστε τους να εντοπίσουν σε εικόνες τις δικές τους προτάσεις.
Κλείσιμο δραστηριότητας:
Φτιάξτε ένα κολλάζ / αφίσα των κανόνων σας και κρεμάστε τα στην τάξη σε εμφανές σημείο.
προαιρετικά υπογράφετε το συμβόλαιο της τάξης:
α) τα παιδιά γράφουν το όνομά τους ή αν δεν ειναι εύκολο να γινει αυτό
β) υπογράψτε κάνοντας με δαχτυλομπογιά το αποτύπωμα του δάχτυλου (πολύ τους αρέσει)!
Αν δεν μπορείτε να το αποθηκεύσετε πατηστε εδω
No comments:
Post a Comment