Friday, September 29, 2023

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

 Η Παγκόσμια ημέρα ζώων διεθνώς εορτάζεται την 4η Οκτωβρίου και διαβάζοντας στο sansimera παραθέτουμε παρακάτω ορισμένες πληροφορίες.


Η αφίσα αλιεύτηκε απο εδω


Διαβάζουμε τα εξής: " Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ' ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος ".

Αξιοποίηση της ημέρας στο νηπιαγωγείο - Ανάπτυξη δραστηριότητας στα 5Ε

Στο νηπιαγωγείο μπορούμε να προετοιμάσουμε την τάξη με αφίσες και εικόνες ζώων, βιβλία, παιχνίδια, παζλ κλπ, μπορούμε ακόμα και να εκτυπώσουμε την αφίσα  ''Παγκόσμια Διακύρηξη Δικαιωμάτων των Ζωων" απο το site elniplex 



1. Ενεργοποίηση:

Με κάρτες ή με το παραπάνω βίντεο ως αφόρμηση συζητάμε με τα παιδιά για τα ζώα που γνωρίζουν. Προωθούμε τη συζήτηση στο ποια ζώα έτυχε να δουν απο κοντά και που (φυσικό περιβάλλον ή αλλου). Βοηθάμε την πορεία της συζήτησης, απευθυνόμαστε σε όλους τους μαθητές και ενεργοποιούμε το ενδιαφέρον τους. 

2. Εξερεύνηση

Παρέχουμε πολλές πηγές (βιβλία, παιχνίδια, εικόνες όπως αναφέρθηκε παραπάνω στην προετοιμασία της τάξης)

Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες και αναθέτουμε στην καθε ομάδα ένα ζώο (ή μια κατηγορία) να αναζητησουν πληροφορίες και να ετοιμάσουν μια παρουσίαση (απο εικόνες που θα βρουν σε βιβλία, απο το ίντερνετ, με ζωγραφική κλπ). Η νηπιαγωγος βοηθά όπου χρειάζεται (πχ στον υπολογιστη) ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την εξερεύνηση (αναζήτηση πολλαπλών πηγων), προτείνει μεθόδους καταγραφής (πχ με ζωγραφική)

3. Εξήγηση 

Στην ολομέλεια η κάθε ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματά της. Η νηπιαγωγός κάνει ερωτήσεις όπου χρειάζεται για να βοηθήσει στην παρουσίαση (πχ που ζουνε, πως ονομάζεται το χ σημείο, τι γεννά το ζώο κλπ).   

ολοκληρώνοντας την παρουσίαση η νηπιαγωγός μπορεί να κατευθύνει μια συζήτηση στις ανάγκες όλων των ζώων και να κάνει μια αναφορά στα δικαιώματά τους.

4. Επεξεργασία.

Ζητάμε απο τα παιδιά να σκεφτούν κάποιες σπουδαίες ανάγκες των ζώων που πρέπει να καλύπτονται (όπως πχ η ανάγκη για τροφή). Στη συνέχεια σε ανοικτού τύπου φύλλο εργασίας, μπορούν τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα ζωάκι και μια απο τις σημαντικότερες ανάγκες / δικαίωμά τους. 

Περνάμε σε κατασκευές, αναλόγως του στόχου μας (μπορεί να γινει μια μακέτα του περιβάλλοντος κάποιων ζώων, απλές μάσκες για μίμηση ζώων.

5. Εξέταση 

Στην ολομέλεια περνάμε σε μια ανασκόπηση της δραστηριότητάς μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ενα ιστόγραμμα με όσα μάθαμε για τα ζώα, για τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους.

Η νηπιαγωγός κταγράφει όσα λένε τα παιδιά και στη συνέχεια στο διαδικτυακό εργαλέιο wordart μπορύμε να φτιάξουμε ένα συννεφόλεξο με όσα λένε τα παιδιά, ενδεικτικά ένα περσινό μας για τα κατοικίδια ζώα.



Περισσότερα βίντεο που μπορείτε να προβάλλετε:






2 comments:

  1. Συγχαρητήρια για τις αναρτήσεις σου!!! Ειλικρινά είναι απ τις πιο αξιόλογες που έχω δει!!! Σ ευχαριστώ πολύ που τις μοιράζεσαι μαζί μας!!!👏👏👏

    ReplyDelete
    Replies
    1. ευχαριστω θερμά για τα καλα σας λόγια <3

      Delete

Δείτε ακόμα

Κανόνες που θα πεις κι ένα τραγούδι!

 Πόσο όμορφο να τραγουδάς με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, πόσα πράγματα γίνονται ευκολότερα εαν τα κάνεις τραγουδάκι! Έτσι λοιπόν για φέτος, θ...

Δημοφιλή