Wednesday, September 27, 2023

Ο Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα - Διδακτική αξιοποίηση


Περίληψη: Ο Φλέτσερ είναι ένα χαριτωμένο μικρό αλεπουδάκι που μες το πρώτο καλοκαίρι της ζωής του, γνώρισε και αγάπησε πολύ ένα καταπράσινο δέντρο. Όμως, καθώς το φθινόπωρο κάνει δυναμική είσοδο, ο Φλέτσερ παρατηρεί αλλαγές στο αγαπημένο του δεντράκι.

Αλλαγές που τον ανησυχούν και τον οδηγούν να σκεφτεί τρόπους για να βοηθήσει το δέντρο που χάνει τα φύλλα του. Έπειτα απο περιπέτειες, ο Φλέτσερ ανακαλύπτει πως η φύση είναι όμορφη, οποιαδήποτε εποχή του χρόνου! Μια ιστορία της Julia Rawlinson σε εικονογράφηση της Tiphanie Beek, ιδανική για μικρά παιδιά ή για την επεξεργασία της θεματικής ενότητας του Φθινοπώρου στην προσχολική εκαπίδευση.


Δείτε το βίντεο



Ενδεικτική Στοχοθεσία:

Οι μαθητές να είναι σε θέση να κάνουν προβλέψεις και να μπορούν να τις επαληθεύσουν βάσει παρατηρησιακών δεδομένων.

Αναγνώριση / κατονομασία των τεσσάρων εποχών του χρόνου μαζί με τα βασικά χαρακτηριστικά τους (ενδεικτικά: θερμοκρασία, αλλαγές στη φύση, στις ανθρώπινες δραστηριότητες κλπ)

Παρατήρηση και καταγραφή δεδομένων του περιβάλλοντα χώρου (φωτογραφίες,  ζωγραφική, γραφή)


Ερωτήσεις προετοιμασίας - εντοπισμός / καταγραφή υπαρχουσών ιδεών:


" Ο Φλέτσερ είναι ένα μικρό αλεπουδάκι

που πρόκειται για πρώτη φορά να δει πως

είναι το φθινόπωρο"


- Τι νομίζετε πως θα παρατηρήσει ο Φλέτσερ στη φύση τώρα που έρχεται το φθινόπωρο;

- Πως νομίζετε οτι θα νιώσει ο Φλέτσερ με τις αλλαγές που θα δει και γιατί;

- Εαν ο Φλέτσερ ερχόταν στην τάξη μας, τι θα του λέγαμε για το φθινόπωρο;

- Γνωρίζετε άλλες εποχές; ποιες είναι αυτές;

- Ποια είναι η σειρά των εποχών; -  ή  - Ποια εποχή έρχεται μετά το καλοκαίρι - / ή

- Ποια εποχή ανοίγουν τα σχολεία; Ποια ακολουθεί"; κλπ (Ακολουθία εποχών). 


Ερωτήσεις επεξεργασίας

Οι ερωτήσεις εξετάζουν   α) τις προυπάρχουσες γνώσεις (απαντήσεις που έδωσαν τα παιδιά πριν την ανάγνωση) και 

β)την εμπέδωση μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, ως ερωτήσεις κατανόησης.


Ήμασταν σωστοί στην πρόβλεψή μας για τις αλλαγές που θα παρατηρήσει ο

Φλέτσερ στη φύση;

Πως ένιωσε ο Φλέτσερ με τις αλλαγές;

Γιατί νομίζετε οτι ένιωσε έτσι;

Πως θα νιώθατε εσείς στη θέση του;

Είδαμε κάτι στην ιστορία που δεν το αναφέραμε στις προβλέψεις μας;

(ενδεικτικά: η χρήση των φύλλων απο άλλα ζωάκια)

Τι θα λέγαμε στον Φλέτσερ που ένιωθε λυπημένος για το δεντράκι που έμεινε

"γυμνό" απο φύλλα;

Πως ένιωσε ο Φλέτσερ όταν είδε την αλλαγή του δέντρου (με τους κρυστάλλους);

Τι θα λέγαμε στον Φλέτσερ για την εποχή του χειμώνα; Τι για την Άνοιξη

και το καλοκαίρι;

Πως νομίζετε οτι θα ένιωθε ο Φλέτσερ στις επόμενες εποχές και γιατί;


Παιχνίδια κατανόησης

Learning Apps:


Απαντώ σωστά στις ερωτήσεις (multiple choice)

ΕΔΩ

Τοποθετώ με τη σειρά τις εικόνες του

παραμυθιού ΕΔΩ

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ 

 Επεκτείνουμε τη δραστηριότητα με τη χρήση ιδεοθύελλας για την ανάπτυξη της

ιστορίας του Φλέτσερ σε επόμενες εποχές.


Τι αλλαγές θα έφερνε ο χειμώνας/ άνοιξη / καλοκαίρι στη φύση και το

δεντράκι; πως θα ένιωθε ο Φλέτσερ;

Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών και αναπτύσσουμε νέες ιστορίες με κεντρικό ήρωα τον Φλέτσερ στις αλλαγές των εποχών

- Εστιάζοντας στην πτώση των φυλλων μπορούμε να πάρουμε το ίδιο το φύλλο ως

πρωταγωνιστή της ιστορίας και να φτιάξουμε την ιστορία απο την αρχή σαν

να μας τη διηγείται το ίδιο το φύλλο.


Προτάσεις για κατασκευές:

*Φτιάχνουμε το δέντρο των 4 εποχών είτε

σε 2D (απεικόνιση σε χαρτί χωρισμένο σε 4

κομμάτια, μια για κάθε εποχή), είτε σε 3D

(κατασκευή με ρολό υγείας, χαρτόνι κλπ).


*Σε χάρτινο πιάτο χωρισμένο σε 4 τμήματα

ζωγραφίζουμε ένα δέντρο στις  4 εποχές


*Μαζεύουμε φύλλα απο τη φύση και

φτιάχνουμε φθινοπωρινό κολλάζ.

No comments:

Post a Comment

Δείτε ακόμα

Κανόνες που θα πεις κι ένα τραγούδι!

 Πόσο όμορφο να τραγουδάς με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, πόσα πράγματα γίνονται ευκολότερα εαν τα κάνεις τραγουδάκι! Έτσι λοιπόν για φέτος, θ...

Δημοφιλή