Monday, October 30, 2023

31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

Κάθε χρόνο η 31η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης και γιορτάζεται σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων, που έγινε στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.

Παλαιότερα τέτοια ημέρα σε όλα τα σχολεία της χώρας μαθητές/τριιες έγραφαν εκθέσεις με θέμα την αποταμίευση “Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι” και διεξάγονταν διαγωνισμοί καλύτερης έκθεσης. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο πρόσφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες μεταλλικούς κουμπαράδες.

Θυμάμαι ακόμη τον δικό μου, κόκκινος, μεταλλικός και βαρύς (για τα εξι χρόνια μου)! Είδαμε και πάθαμε να τον ανοίξουμε! 




Επεξεργάζομαι συνήθως τέτοια μέρα το υπέροχο παραμύθι  «Αν κάθε μέρα» –  του Αντώνη Παπαθεοδούλου (εικονογράφηση: Μυρτώ Δεληβοριά). 

Μπορείτε να το βρείτε δωρεάν σε pdf μορφή εδώ: Αν Κάθε Μέρα 


Επεξεργαζόμαστε τις εικόνες του βιβλίου, εξηγούμε την έννοια της αποταμιεσης και δημιουργούμε μαζί μια ομαδική εργασία.


 Οργανώνω την εικονογράφηση του βιβλίου απο την οπτική των παιδιών της τάξης μου και προσθέτουμε κάθε φορά ιδέες ανάλογα με το τι θα σκεφτούν τα παιδιά, 

για παράδειγμα

"Αν κάθε μέρα παίζω μια νότα, σε μερικά χρόνια θα έχω φτιάξει το δικό μου μουσικό κομμάτι...."

Εννοείται πως καταγράφετε τις ιδέες των παιδιών και τις εισάγετε στην ιστορία σας, αλλα ενδεικτικά σε φύλλα εργασίας σας έχω ετοιμάσει έτοιμα προς εικονογράφηση τα παρακάτω:


(πατήστε στην εικόνα για να κατεβάσετε το αρχείο)



Εαν θέλετε να επεξεργαστείτε το αρχείο κατεβάστε το κι έπειτα επεξεργαστείτε το δικό σας αντίγραφο, παρακαλώ μη μου στέλνετε αιτήματα επεξεργασίας, ευχαριστώ :) 

No comments:

Post a Comment

Δείτε ακόμα

Κανόνες που θα πεις κι ένα τραγούδι!

 Πόσο όμορφο να τραγουδάς με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, πόσα πράγματα γίνονται ευκολότερα εαν τα κάνεις τραγουδάκι! Έτσι λοιπόν για φέτος, θ...

Δημοφιλή