Στοχοθεσία:
- Οι μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ασφαλούς συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.
- Οι μαθητές να μάθουν βασικούς κανόνες για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
- Οι μαθητές αναγνωρίσουν τρόπους να προστατευτούν κατά τη χρήση του διαδικτύου.
Υλικά και μέσα:
- Υπολογιστής ή τάμπλετ με πρόσβαση στο διαδίκτυο
- Προβολέας ή έξυπνος πίνακας για πολυμέσα και παιχνίδια online
- Μολύβια ή μαρκαδόροι, κλπ
- Χαρτί Α4 ή χαρτόνια για τις δραστηριότητες
Η δραστηριότητα θα αναπτυχθεί με το μοντέλο 5Ε
(Για την καλύτερη ανάπτυξη της δραστηριότητας έχω δημιουργήσει την παρακάτω online παρουσίαση, οπου ανα φάση, χρησιμοποιώ και κάποιες διαφάνειες).
(Για την παρουσίαση πατήστε στην εικόνα)
1. Εξοικείωση (Ενεργοποίηση):
Συζήτηση για διερεύνηση αρχικών ιδεών των παιδιών (προϋπαρχουσών γνώσεων).Δείξτε εικόνες διάφορων ηλεκτρονικών συσκευών (υπολογιστής, τάμπλετ, έξυπνο τηλέφωνο) και ζητήστε από τους μαθητές να τις αναγνωρίσουν Στις διαφάνειες 2 και 3 της παρουσίασης υπάρχουν εικονίδια για διευκόλυνση των παιδιών.
- Μπορούμε να κάνουμε ιστόγραμμα με τις αρχικές απόψεις των παιδιών για το "Τι είναι το διαδίκτυο" η το διάγραμμα KWLH
2. Επισκόπιση Εξερεύνηση:
-Δείχνουμε μια εικόνα ενός παιδιού που χρησιμοποιεί υπολογιστή ή τάμπλετ (διαφάνεια 7) και θέτουμε συγκεκριμένο ερώτημα στους μαθητές, για παράδειγμμα ''πώς πιστεύουν ότι μπορούν να παραμείνουν ασφαλείς κατά τη χρήση του διαδικτύου''.
-Καταγραφουμε τις απαντήσεις τους στον πίνακα ή σε ένα χαρτί.
-Συζητάμε την κάθε απάντηση ( όπου χρειαστεί διευκρινίστε οποιεσδήποτε παρανοήσεις ή προσθέστε επιπλέον πληροφορίες).
3. Επεξήγηση :
Εισάγουμε την έννοια της ασφαλούς συμπεριφοράς στο διαδίκτυο εξηγώντας ότι όπως και στον πραγματικό κόσμο, πρέπει να ακολουθούμε ορισμένους κανόνες για να παραμείνουμε ασφαλείς online.
Παρουσιάζουμε ένα πολυμεσικό παρουσίαση ή ένα βίντεο που τονίζει τη σημασία της ασφαλούς συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και βασικούς κανόνες για την παραμονή ασφαλούς online.
Συζητάμε για όσα παρουσιάζονται, διασφαλίζουμε με ερωτήσεις το επίπεδο κατανόησης.
4. Εμπλουτισμός/Εμβάθυνση:
- Χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες των 3-4 ατόμων, παρέχουμε πληθώρα υλικών (μαρκαδόρους, μπογιές, ξυλομπογιες χαρτιά, χαρτόνια κλπ)
- Ζητούμε απο την κάθε ομάδα να δημιουργήσει ένα αφίσα ή ένα σχέδιο που δείχνει τουλάχιστον τρεις τρόπους να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
Ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία κατά τη διάρκεια της ζωγραφικής, αλλά τονίστε τη σημασία της περιλαμβανομένης συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας, όπως η μη κοινοποίηση προσωπικών πληροφοριών ή η μη αλληλεπίδραση με άγνωστους online.
- Μόλις ολοκληρωθούν οι αφίσες, ζητάμε από κάθε ομάδα να παρουσιάσει τη δουλειά της στην τάξη και να εξηγήσει τα μέτρα ασφαλείας που χρησιμοποίησε.
5. Εκτίμηση
Για την αξιολόγηση των παιδιών επιστρέφουμε στο αρχικό μας ιδεόγραμμα (ή διάγραμμα), συζητάμε για τις αρχικές μας γνώσεις, τις συγκρίνουμε με όσα μάθαμε σήμερα και επιπλέον:
Δείχνουμε μία σειρά εικόνων που σχετίζονται με online δραστηριότητες, ζητώντας από τους μαθητές να αναγνωρίσουν εάν η δραστηριότητα είναι ασφαλής ή ανασφαλής.
(Συζητήστε κάθε εικόνα σαν τάξη και δώστε εξηγήσεις για τις σωστές απαντήσεις).
No comments:
Post a Comment