Tuesday, February 13, 2024

(5Ε) Τα δικαιώματα των παιδιών: -"Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου στο Νηπιαγωγείο".

 Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης (δείτε εδώ) συνεχίζουμε με τη δεύτερη μέρα δραστηριοτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών με τίτλο: 

"Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου στο Νηπιαγωγείο".

(η εικόνα είναι απο το βίντεο )

Μέσα απο τις δραστηριότητες που ακολουθούν θα γίνει η προσπάθεια κατανόησης για τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των μαθητών στο νηπιαγωγείο, θα εξερευνήσουν διάφορα δικαιώματα των παιδιών , θα αντιληφθουν τη σημασία τήρησης των υποχρεώσεων και θα τις συσχετίσουν με την ύπαρξη κανόνων στο νηπιαγωγείο.( προσπάθεια ανάπτυξης με τα 5Ε)


Στοχοθεσία:

  • Να κατανοήσουν την έννοια των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων.
  • Να αναγνωρίσουν και να περιγράψουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των παιδιών στο νηπιαγωγείο.
  • Να επιδείξουν κατανόηση της σημασίας του σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων και της εκπλήρωσης των δικών τους υποχρεώσεων.


1. Εξοικείωση

Στη φάση της εξοικείωσης θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση /ανασκόπιση της προηγούμενης ημέρας (δραστηριότητες για τα δικαιώματα των παιδιών που προηγήθηκαν, δείτε εδω), και θα εισάγουμε και τη λέξη υποχρεώσεις. Θα συζητήσουμε με τα παιδιά για το τι σημαίνει η λέξη, εάν γνωρίζουν τι είναι υποχρεώσεις, τι υποχρεώσεις έχουμε στο σχολείο κλπ. Θα τους ζητήσουμε επίσης να μας πουν τι σκέφτονται οτι είναι οι υποχρεώσεις (είναι κάτι αρνητικό; είναι κάτι καλό; τι αποτελέσματα φέρει η μη τήρηση των υποχρεώσεων; κλπ)

(Σε εννοιολογικό χάρτη καταγράφουμε τις απαντήσεις - απόψεις των παιδιών για τις έννοιες "Δικαιώματα" και "υποχρεώσεις")


2. Επισκόπιση:

Χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες (των τριών, τεσσάρων ατόμων) και τους δίνουμε δυο χρωματιστά α4 (πράσινο και μπλε) οπου μπαίνουν στο κέντρο του κάθε τραπεζιού.

Μοιραζουμε κάρτες που απεικονίζουν δικαιώματα (ενδεικτικά) και υποχρεώσεις παιδιών στο νηπιαγωγείο, και ζητούμε απο κάθε ομάδα να συζητήσουν και να περιγράψουν τι βλέπουν σε κάθε κάρτα εστιάζοντας στο αν αναπαριστά μια υποχρέωση ή ένα δικαίωμα. Στη συνέχεια, να ταξινομήσουν και να κολλήσουν τις καρτέλες στο αντίστοιχο χρώμα (πράσινο= δικαίωμα και μπλε = υποχρέωση).Στο τέλος, κάθε ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματά της.

3. Επεξήγηση:

Προβάλλουμε μια παρουσίαση (δείτε ένα δείγμα της εδώ) στην οποία αναπαριστώνται δικαιώματα και υποχρεώσεις των μαθητών στο νηπιαγωγείο. Ζητάμε απο τα παιδιά να μαντέψουν τι μας δείχνει η εικόνα και στη συνέχεια να το χαρακτηρίσουν ως δικαίωμα ή υποχρέωση.

Κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει με ένα βίντεο απο το youtube (παράδειγμα ) ή εναλλακτικά με ένα παραμύθι (για παράδειγμα το "Σε αυτήν την τάξη είμαστε όλοι μια οικογένεια"), μπορεί να γίνει ο εντοπισμός των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων.

4. Εμπλουτισμός

Συζητάμε με τα παιδιά για τις υποχρεώσεις μας στο σχολείο και ατευθύνουμε τη συζήτηση και στους κανόνες της τάξης μας. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με ερωτήσεις να αντιληφθούν τη σημασία της τήρησης των υποχρεώσεων τους και να τα συνδέσουν με κάποιους απο τους κανόνες της τάξης μας.

Χωρίζουμε εκ νέου τα παιδιά σε ομάδες και τους ζητάμε να αναλάβουν να δημιουργήσουν δυο αφίσες με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των παιδιών στην τάξη του νηπιαγωγείου. Τους μοιράζουμε υλικά, χαρτόνια, μαρκαδόρους, τις κάρτες που χρησιμοποιήθηκαν παραπάνω και ό,τι άλλο σκεφτείτε κι έχετε διαθέσιμο, ωστε τα παιδιά να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν τις αφίσες τους. Το τελικό αποτέλεσμα παίρνει τη θέση του στον πίνακα της τάξης.

5. Εκτίμηση

Συζητάμε με τους μαθητες το αρχικό μας ιδεόγραμμα, ποιες ιδέες είχαν τα παιδιά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο νηπιαγωγείο. Συγκρίνουμε την αρχική με την τελική γνώση.

Καλούμε τη διπλανή τάξη, ή ομάδα γονέων στην τάξη μας και τους παρουσιάζουμε τα όσα μάθαμε.

No comments:

Post a Comment

Δείτε ακόμα

Μηνύματα Ειρήνης

 Η ομορφιά της Ειρήνης σε αντίθεση με τη μαυρίλα του πολέμου... Ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμά μας γύρω απο τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, ε...

Δημοφιλή