Thursday, October 5, 2023

Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και Καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικού

Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης στο νηπιαγωγείο,  αποτελεί έναν σχετικά νεοσύστατο θεσμό, ο οποίος θεσπίστηκε με τον νόμο 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Στόχος του θεσμού είναι η υποστήριξη των παιδιών με αναπηρία ή άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης.

Η παράλληλη στήριξη παρέχεται νηπιαγωγούς με σπουδές / μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, προκειμένου να διαμορφώσουν ένα προσαρμοσμένοκαι εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά που αναλαμβάνουν.

Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης στο νηπιαγωγείο έχουν ως κύριους ρόλους:

- Τον προσδιορισμό των  εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.
- Τη διαμόρφωση ενός προσαρμοσμένου στις ανάγκες και εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τα παιδιά αυτά.
- Την παροχή υποστηρικτικής διδασκαλίας στα παιδιά  εντός όσο και εκτός της τάξης.
- Τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και με τους γονείς των παιδιών.

Η παράλληλη στήριξη στο νηπιαγωγείο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Η παροχή κατάλληλης υποστήριξης στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τους επιτρέπει να φοιτούν σε νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης και να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις δραστηριότητες.

Πλεονεκτήματα της παράλληλης στήριξης στο νηπιαγωγείο

Η παράλληλη στήριξη στο νηπιαγωγείο προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και το σχολείο στο σύνολό του.

Για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, η παράλληλη στήριξη προσφέρει:

-Βοήθεια, υποστήριξη των μαθητών με δυσκολίες να ενταχθούν στο νηπιαγωγείο γενικής εκπαίδευσης.
-Την πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών εμπειριών.
-Την υποστήριξη που χρειάζονται για να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να επιτύχουν τους στόχους τους.

Για τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, η παράλληλη στήριξη προσφέρει:
-Την υποστήριξη που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
-Την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.
-Την ευκαιρία να αναπτύξουν συνεργατικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.

Για το σχολείο στο σύνολό του, η παράλληλη στήριξη προσφέρει:
-Μια πιο συμπεριληπτική εκπαιδευτική κοινότητα.
-Μια πιο ισότιμη εκπαιδευτική ευκαιρία για όλα τα παιδιά.
-Μια πιο αποτελεσματική και αποδοτική εκπαιδευτική διαδικασία.

Προκλήσεις της παράλληλης στήριξης στο νηπιαγωγείο

Παρά τα πλεονεκτήματά της, η παράλληλη στήριξη στο νηπιαγωγείο αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις. Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις είναι η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Η ανάγκη για εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης είναι μεγάλη, αλλά οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των σχολείων.

Μια άλλη πρόκληση είναι η έλλειψη κατάλληλων υποδομών και υλικών. Τα νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης δεν είναι πάντα κατάλληλα για την υποδοχή παιδιών με ειδικές ανάγκες. Η έλλειψη κατάλληλων υποδομών και υλικών μπορεί να δυσχεράνει την παροχή αποτελεσματικής υποστήριξης στα παιδιά αυτά.

Τέλος, η παράλληλη στήριξη μπορεί να αντιμετωπίσει προκλήσεις σε επίπεδο συνεργασίας. Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής και των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού. Ωστόσο, η συνεργασία αυτή δεν είναι πάντα εύκολη και μπορεί να απαιτήσει χρόνο και προσπάθεια για να αναπτυχθεί.

Για καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε νηπιαγωγεία παραθέτουμε την υπουργική απόφαση (παραπομπή στο e-nomothesia.gr), το καθηκοντολόγιο όπως λέμε, για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ



No comments:

Post a Comment

Δείτε ακόμα

Πασχαλινές αναμνήσεις (Δωρεάν Φύλλο εργασίας)

 Σύντομα τα σχολεία μας θα ανοίξουν και θα υποδεχτούμε και πάλι τους μικρούς μας μαθητές. Η χαρά κι η προσμονή μας μεγάλη, να τους δούμε, να...

Δημοφιλή