Sunday, September 17, 2023

Το μαγικό "φιλάκι στο χεράκι" και μια εργασία για το σπίτι!



Οι πρώτες μέρες στο σχολείο είναι δύσκολες για τα μικρά παιδάκια, ειδικότερα για εκείνα που δεν έχουν ξαναπάει σχολείο. Συνήθως είναι πιο φοβισμένα, ανήσυχα, κάποια ίσως και να κλαίνε...
Το παραμύθι "A kissing hand'' (συγγρ. Audrey Pennσε εικονογράφιση των Ruth E. Harper και Nancy M. Leak.) προτείνεται γιατι κρύβει τρυφερό μήνυμα...

Link για το παραμύθι



Με χρήση ΤΠΕ στην τάξη:

Στην παρεούλα ανακοινώνουμε στα παιδιά με μεγάλο ενθουσιασμό οτι λάβαμε μειλ απο έναν πολύ ξεχωριστό φίλο. Ο φίλος μας αυτός είναι ένα ζωάκι και καλούμε τα παιδιά να μαντέψουν τι ζωάκι μπορεί να είναι. αφού συζητήσουμε για λίγο (και ίσως δώσουμε μια περιγραφή κλπ) παρουσιάζουμε το email του φίλου μας αυτού απο το παρακάτω link που θα προβάλλουμε στον υπολογιστή της τάξης μας ή τον διαδραστικό μας πίνακα. .




Εναλλακτικά - Για κλασική δίχως χρήση ΤΠΕ στην τάξη.


Στην παρεούλα, όταν συγκεντρωθούμε, θα πούμε στα παιδιά πως περιμένουμε έναν πολύ ξεχωριστό επισκέπτη. Ο επισκέπτης αυτός είναι ένα ζωάκι και θα ζητήσουμε απο τα παιδιά να μαντέψουν τι ζωάκι μπορεί να μας επισκεφτεί. Αφου αφήσουμε τα παιδιά να πουν κάποιες προτάσεις (αν θέλουμε μπορούμε να το τραβήξουμε περισσότερο δίνοντας πληροφορίες μέχρι κάποιος να μαντέψει σωστά), παρουσιάζουμε μια κούκλα ρακούν. Σε περίπτωση που δεν έχουμε, μπορούμε να κατασκευάσουμε πολύ εύκολα με ένα μαύρο/γκρι γάντι με γουνα, ή να φτιάξουμε χάρτινη κούκλα με τα παρακάτω πατρόν.



Πριν απο την ανάγνωση του παραμυθιού ζητάμε απο τα παιδιά να μας περιγράψουν το συναίσθημα που ένιωσαν την ρώτη μέρα του σχολείου (η νηπιαγωγός καταγράφει) και στη συνέχεια να μαντέψουν πως μπορεί να ήταν η αντίστοιχη εμπειρία του Τσέστερ "Πως νομίζετε οτι ένιωσε ο Τσέστερ το ρακούν όταν πήγε πρώτη μέρα στο σχολείο"



Ακολουθεί νοηματική επεξεργασία του παραμυθιού με ερωτήσεις κατανόησης, κλειστού και ανοικτού τύπου (πχ Πως λέτε να ένιωσε ο Τσέστερ το ρακούν πριν απο την πρώτη του μέρα στο σχολείο, γιατί νομίζετε πως ένιωσε έτσι, τι του είπε η μαμα του, τι έγινε μετά, πως ένιωσε ο Τσέστερ κλπ) αλλά και ερωτήσεις που πηγαίνουν πέρα απο το βιβλίο. Μπορούμε να επανέλθουμε στα συναισθήματα των ίδιων των παιδιών για την πρώτη μέρα στο σχολείο, να συσχετίσουν τα συναισθήματά τους με το συναίσθημα του Τσέστερ, να τους ζητήσουμε να μας πουν τις δικές τους εμπειρίες απο παλαιότερα χρόνια (πχ τα φετινά νήπια αν θυμούνται την πρώτη μέρα στα προνήπια, ή τον παιδικό σταθμό).

Επέκταση νοήματος μπορεί να γίνει βάζοντας τα παιδιά μέσα στην ιστορία, εαν συναντούσαν τον ήρωα, να μας περιγράψουν τις συμβουλές που θα του έδιναν για την πρώτη μέρα στο σχολείο (η νηπιαγωγός καταγράφει). Μπορεί να γίνει και δραματοποίηση.


Τέλος μπορεί να δημιουργηθεί ένα ιστόγραμμα με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης των αρνητικών συναισθημάτων των πρώτων ημερών στο σχολείο. Οι μαθητές θα προτείνουν διάφορους τρόπους, η νηπιαγωγός θα τα καταγράψει όλα και στη συνέχεια θα ψηφίσουν πόσοι απο τους τρόπους αντιμετώπισης αρέσουν στα παιδιά. Οι καλύτερες προτασεις θα μπουν σε μια αφίσα που θα φτιάξουμε σε επόμενο χρόνο με τα παιδιά και θα κρεμάσουμε στην τάξη και μπορεί να έχει την παρακάτω μορφή.



Μια Εργασία για το σπίτι

Οι γονείς μπορουν να αφήσουν ένα μήνυμα για τα παιδάκια τους στο παρακάτω φύλλο και τα παιδιά να το φέρουν στο σχολείο. Έτσι τις στιγμές που θα νιώθουν μόνα, ή θα τους λείπουν οι γονείς, μπορούν να αναζητουν το μήνυμα μεσα στην τάξη για να νιώσουν καλύτερα.

πατήστε στην εικονα να κατεβασετε το αρχειο









No comments:

Post a Comment

Δείτε ακόμα

Κανόνες που θα πεις κι ένα τραγούδι!

 Πόσο όμορφο να τραγουδάς με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, πόσα πράγματα γίνονται ευκολότερα εαν τα κάνεις τραγουδάκι! Έτσι λοιπόν για φέτος, θ...

Δημοφιλή