Μια μικρή ιστορία για προνήπια/νήπια που ξεκινάνε το νηπιαγωγείο για να χρησιμοποιηθεί κατα τις πρώτες ημέρες στο σχολείο.
Ο Ντεσιμπέλ ειναι ένα χαρούμενο μικρό αγόρι έτοιμο για το ταξίδι του στο νηπιαγωγείο...Όμως υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι...Δεν μπορεί να ελέγξει την ένταση της φωνής του...Ένα μαγικό μεταλλόφωνο θα βοηθήσει τον Ντεσιμπέλ και τους συμμαθητές του να βρουν λύση.... Δημιουργία ιστορίας και animation Τhalia v
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας:
Η διαχείριση της έντασης της φωνής είναι μια σημαντική δεξιότητα για τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη φωνή τους για να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με τους άλλους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μάθουν να χρησιμοποιούν τη φωνή τους με τρόπο που να μην ενοχλεί τους άλλους ή να δημιουργεί προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Μετά το τέλος του μαθήματος, τα παιδιά θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν τα τέσσερα χρώματα για να ορίσουν την ένταση της φωνής τους.
- Καταλάβουν πότε πρέπει να χρησιμοποιούν κάθε επίπεδο έντασης της φωνής.
- Χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους με τρόπο που να μην ενοχλεί τους άλλους.
- Καταλάβουν πότε πρέπει να χρησιμοποιούν κάθε επίπεδο έντασης της φωνής.
- Χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους με τρόπο που να μην ενοχλεί τους άλλους.
Υλικά: Φύλλα χαρτιού/κομμένοι κύκλοι σε τέσσερα χρώματα (μπλε, πράσινο, κίτρινο , κόκκινο) - Υπάρχουν στον πίνακα της τάξης
, φύλλα Α4 και νερομπογιές/ ξυλομπογιές / μαρκαδόροι ή τεμπερες / λαδοπαστέλ για ζωγραφική.
- Εικόνες ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον
Παρακολουθούμε το βίντεο ως αφόρμηση ανάπτυξης δραστηριότητας και περνάμε σε επεξεργασία νοήματος με ερωτήσεις κατανόησης ανοικτού και κλειστού τύπου.
Online ερωτήσεις εδώ: Ο Ντεσιμπέλ στο Νηπιαγωγείο - ερωτήσεις κατανόησης
(προαιρετικά) Περνάμε σε δραματοποίηση της ιστορίας - αξιολογούμε τα επιπεδα έντασης φωνής των παιδιών / πως αποκρίνονται στους χρωματιστους κύκλους.
Συζητάμε με τα παιδιά τα 4 επίπεδα έντασης της φωνής. Ζητούμε να μας πουν και καταγράφουμε ποιες είναι οι ιδέες τους χια τη χρήση καθε ενός (παράδειγμα: ψιθυρίζω όταν θέλω να πω ένα μυστικό)
Ζητάμε απο τα παιδιά να μας πουν ζωάκια στη φύση που οι φωνές τους μπορεί να ταιρίαζουν σε κάθε επίπεδο. Βλέπουμε σχετικά βιντεο με ζωα στο φυσικό περιβάλλον (πχ πουλιά, έντομα, μεγάλα θηλαστικά τους δάσους/ζούγκλας κλπ)
Τα παιδιά ταξινομούν και κατηγοριοποιούν τις κάρτες με τις εικόνες των ζώων σε πίνακα διπλής εισόδου (χρώματα / ζωακια) και ελέγχουμε. Συζητάνε στην ολομέλεια και διορθώνουν τα λάθη τους.
Online παιχνίδι ταξινόμησης εδω: Σε ποιο χρώμα ταιριάζει κάθε ζωάκι;
Μόλις η/ο εκπαιδευτικός βεβαιωθεί πως τα παιδιά έχουν καταλάβει τη συσχέτιση χρώματος και έντασης φωνής περνάει σε ένα παιχνίδι με τα χρώματα.
Στην ολομέλεια αποφασίζεται μια κίνηση/ήχος που θα κάνουν σε κάθε χρώμα. Με τους 4 κύκλους στα χερια η νηπιαγωγός τους ανακοινώνει πως κάθε φορά που θα σηκώνει έναν κύκλο ψηλά, τα παιδιά θα κάνου όλα τη σωστή κίνηση. Για παράδειγμα στο μπλε μπορούν να γίνουν φίδια, ή να κάνουν πως λένε μυστικό στον διπλανό τους. Όποιος κάνει τη λάθος κίνηση/ ήχο χάνει.
Online παιχνίδι εδώ: Παντομίμα με τα χρώματα
Κανόνες έντασης φωνής:
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε τέσσερις ομάδες και τους δίνουμε απο ένα χρώμα (μπλε, πράσινο, κίτρινο και κόκκινο).
- Ιδεοθύελλα - καταγραφή. Στην ολομέλεια συζητάμε για το ποιες δραστηριότητες ταιριάζει σε κάθε χρώμα (πχ στο πράσινο όταν εργαζόμαστε στα τραπεζάκια, όταν παίζουμε παζλ, όταν ζωγραφίζουμε κλπ)
- Οι μαθητές στις ομάδες χρωμάτων αναλαμβάνουν να εικονογραφήσουν τα τέσσερα επίπεδα έντασης φωνής (τι κάνουμε σε κάθε επίπεδο φωνής ....)
- Ενώνουν τα τέσσερα έργα σε μια κοινή αφίσα / κολλαζ που κρεμάμε στην τάξη. Η αφίσα θα μας βοηθά στην αυτορρύθμιση της έντασης της φωνής μας, όταν τα πράγματα ξεφευγουν.
Εναλλακτικά,
Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει και με ψηφιακά μέσα. Με κάποιο web2 εργαλείο (ζωγραφικής ή και ψηφιακού περιοεχομένου τύπο Canva) και τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τα παιδιά ανα ομάδες μπορούν να δημιουργήσουν μια ψηφιακή αφίσα (με κλιπαρτ / ή ζωγραφιες/ εικόνες απο το διαδίκτυο) και στο τέλος να εκτυπώσετε το τελικό αποτέλεσμα. Η αναζήτηση εικόνων μπορεί να ειναι σχετική με τις δραστηριότητες στο σχολείο (πχ ώρα ελεύθερου παιχνδιου = κίτρινο, ώρα εργασίας στα τραπεζάκια = πράσινο κλπ), ετσι ώστε να έχουν οπτικοποιήσει τα πλαίσια στα οποία επιτρέπεται η κάθε ένταση φωνής.
Συγχαρητήρια πολύ όμορφη παρουσίαση!!
ReplyDeleteΧίλια ευχαριστω :)
DeleteΥπέροχες ιδέες,σε ευχαριστούμε που τις μοιράζεσαι μαζί μας!!!!!
ReplyDeleteευχαριστω πολύ <3
DeleteΚαταπληκτική η δουλειά σου.Μας βοηθάς απίστευτα πολύ.Οταν λες βίντεο με ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον ποιο εννοείς;Έχεις κάποιο συγκεκριμένο λινκ ;
ReplyDeleteΌχι κάποιο συγκεκριμένο, απο το youtube αναητώ. Ενδεικτικά https://youtu.be/DDlu8EOEMFM
Delete